Disclaimer

Disclaimer voor www.kassas.be

Kassa’s Service Alain Van Wunsel, verleent u hierbij toegang tot www.kassas.be en nodigt u uit het aangebodene te kopen.

Kassa’s Service behoudt zich daarbij het recht voor op elk moment de inhoud aan te passen of onderdelen te verwijderen zonder daarover aan u mededelingen te hoeven doen.

 

Beperkte aansprakelijkheid

Kassa’s Service spant zich in om de inhoud van de Website zo vaak mogelijk te actualiseren en/of aan te vullen. Ondanks deze zorg en aandacht is het mogelijk dat inhoud onvolledig en/of onjuist is.

De op de Website aangeboden materialen worden zonder enige vorm van garantie of aanspraak op juistheid. Deze materialen kunnen op elk moment wijzigen zonder voorafgaande mededeling van Kassa’s Service.

Specifiek voor de prijzen en andere informatie over producten op de Website geldt een voorbehoud van kennelijke programmeer- en typefouten. U kunt op basis van dergelijke fouten geen overeenkomst claimen met Kassa’s Service. Gebruikers kunnen zelf inhoud plaatsen op de website. Kassa’s Service oefent hierop een voorafgaande controle of redactioneel toezicht uit, maar zal klachten over gebruikersinhoud serieus onderzoeken en waar nodig ingrijpen. Neem hiervoor contact met ons via het contactformulier.

Voor op de Website opgenomen hyperlinks naar websites of diensten van derden ka, Kassa’s Service nimmer aansprakelijkheid aanvaarden.

 

Ruilen en/of retourneren

Wij doen er alles aan om uw bestelling naar tevredenheid uit te voeren. Mocht u toch af willen zien van uw aankoop, dan kan dat binnen 14 dagen na aankoop. Dit is de zogenaamde afkoelingsperiode. Deze periode gaat in op de dag nadat het pakket door of namens u in ontvangst is genomen. Voor een retourzending kunt u onze retourprocedure hanteren. 

Wat te doen in de volgende situaties:

U heeft een verkeerd artikel besteld:

Ondanks het zoeksysteem op producten en/of toebehoren, kan het voorkomen dat u onverhoopt een verkeerd artikel heeft besteld. U kunt onze retourprocedure hanteren.

 U heeft een verkeerd artikel ontvangen of uw zending is niet compleet:

Controleer na ontvangst altijd of uw zending compleet en correct is. Mocht er een verkeerd artikel geleverd zijn of een artikel ontbreken, kunt u dit melden bij de klantenservice. Wij zorgen er dan voor dat wij onze fout zo spoedig mogelijk herstellen. 

U heeft een defect artikel ontvangen:

Als u een defect artikel heeft ontvangen, kunt u onze garantieprocedure hanteren.

 


Retourprocedure
Voor een retourzending kunt u de volgende procedure hanteren:

 

  • Vraag binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling een RET-nummer aan.

  • Vul hiervoor het retourformulier  compleet in en stuur deze naar service@kassas.be .

  • Het is niet verplicht om een "reden van retour" in te vullen. Wij adviseren om dit wel in te vullen om eventuele onnodige retourzendingen te voorkomen.

  • De bestelling dient zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na het toekennen van het RET-nummer retour gestuurd te worden.

  • Hou er rekening mee dat u een product kunt beoordelen zoals u ook in een fysieke winkel zou mogen. Een verzegeling, vacuümverpakking of stof/lichtdichte verpakking mag niet geopend worden. Kijk voor meer informatie bij de praktijkvoorbeelden.

  • Indien een product/retourzending beschadigd is, kan Kassa’s Service een waardevermindering in rekening brengen.

  • Schrijf geen teksten en plak geen stickers of plakband op de originele verpakking.

  • Verpak de retourartikelen in een omdoos om beschadiging tijdens transport tegen te gaan.

  • De retourzending dient voldoende gefrankeerd naar ons te worden verstuurd.

  • Op de retourzending dient duidelijk het RET-nummer vermeld te staan.

  • De consument draagt het risico voor een retourzending. Wij adviseren daarom om het pakket aangetekend te verzenden en het verzendbewijs te bewaren, zodat u een eventuele vermissing kunt claimen bij uw vervoerder.

  • Een terugstorting wordt zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding verwerkt.

    Als de volledige bestelling wordt geretourneerd crediteren wij de originele factuur inclusief de verzendkosten.


    Uitgesloten van retour sturen zijn:

  • Verbruiksartikelen zoals cartridges en toners waarvan de verzegeling, vacuümverpakking of stof/lichtdichte verpakking is geopend.
  • Artikelen die in opdracht van de koper zijn vervaardigd.

Artikelen anders gekocht dan via de webwinkel.

 

Praktijkvoorbeelden

 


 

Voor een consument gelden er ook plichten die vergelijkbaar zijn met een aankoop in een fysieke winkel. Het verbreken van een verzegeling, in gebruik nemen van een artikel of een installatieproces dat niet meer teruggedraaid kan worden is uitgesloten van retour.
 

Heeft u vragen over het retourneren van een product? Neem dan contact op  service@kassas.be.


Over de verpakking:
Printersupplies zijn artikelen die na opening beperkt houdbaar zijn en kunnen gevoelig zijn voor stof, vingerafdrukken en (zon)licht. De verpakking van een cartridge of toner is daarom belangrijk voor de houdbaarheid en kwaliteit van het product. Artikelen zijn hierdoor vaak verzegeld, vacuümverpakt of verpakt in stof/lichtdicht materiaal. Dit soort verpakkingen zijn na het openen niet meer te herstellen. 

Voorbeeld retourrecht Printersupplies: 

Wat kan niet? 

U bestelt een verbruiksartikel voor uw printer, u pakt het uit en bij de installatie komt u erachter dat het artikel niet past. Het artikel blijkt niet voor uw printer geschikt te zijn. Omdat het artikel volledig is uitgepakt, is dit onverkoopbaar en vervalt het recht op retour. 

Wat kan dan wel? 

Uitpakken van dit product is niet nodig om de juistheid te controleren. Op de verpakking van een artikel staat altijd het unieke nummer, vaak het soort product en voor welke printers het artikel geschikt is. Het nummer van het artikel kunt u controleren op het oude (lege) artikel, via de zoekfunctie op de website, in de handleiding van uw printer of bij onze klantenservice. Hiermee kunt u eenvoudig controleren of dit het juiste artikel is en is opening van de verpakking niet nodig. Een verkeerd besteld artikel in een gesloten verpakking valt wel gewoon onder het retourrecht. 

Voorbeeld retourrecht Kassa’s: 

Wat kan niet? 

U bestelt een kassa. Na uitpakken en plaatsen van de bonrol, het in gebruik nemen ervan is de kwaliteit en de verwachte vereiste is toch niet wat u ervan had verwacht. Omdat de kassa in gebruik genomen is en de bonrol gebruikt werd, vervalt het recht op retour.  De kassa is nu "2e-hands”.

Wat kan dan wel? 

U kunt de kassa voorzichtig uitpakken en beoordelen. U kunt bijvoorbeeld het toestel bekijken en het gebruikshandleiding inzien. Als het product ongebruikt, onbeschadigd en compleet is, valt dit gewoon onder het retourrecht.

 

 

Voor meer info : service@kassas.be